We mogen weer!

Vandaag hebben we te horen gekregen dat we met de Scouting weer fysieke opkomsten mogen gaan organiseren! Dat is natuurlijk geweldig nieuws!

De opkomsten moeten natuurlijk coronaproof georganiseerd worden. Via deze email willen we jullie daarover informeren.

Opkomsten mogen worden georganiseerd voor leden t/m 17 jaar. De loodsen zullen dus vooralsnog online programma blijven draaien. Voor alle andere speltakken gaan er weer fysieke opkomsten georganiseerd worden. Voor sommige speltakken zal dat al dit weekend zijn, voor andere speltakken volgend weekend. Tevens zullen we proberen dat de speltakken (voorlopig) niet tegelijkertijd opkomst zullen hebben, daarom zal de opkomst soms op een ander moment kunnen zijn dan dat jullie gewend zijn. De opkomsten zullen zoveel mogelijk buiten plaats vinden. Bij regen mogen we naar binnen maar moet er goed worden geventileerd. Kleed je dus altijd warm aan en neem bij regen ook regenkleding mee! Jullie worden door je eigen speltak geinformeerd met details over de opkomsten.

Net zoals hiervoor geldt ook nu dat ouders niet binnen de hekken mogen komen. Houdt anderhalve meter afstand tot andere volwassen. Blijf bij voorkeur in de auto zitten als u uw kind komt brengen of halen. Ga thuis alvast naar het toilet zodat we toiletbezoeken bij de scouting zoveel mogelijk beperken.

Bij aankomst bij het programma zal door de leiding een gezondscheck worden gedaan. Leden mogen niet naar de scouting komen als:

– Ze klachten hebben of hebben gehad in de afgelopen 24 uur. Klachten zoals: verkoudheid, koorts, hoesten, reukverlies etc.

– Je een huisgenoot hebt met koorts of verkoudheid

– Je in quarantaine bent (omdat je zelf Corona hebt, een gezinslid Corona heeft, een klasgenoot Corona heeft, je uit een oranje of rood reisgebied komt, etc.)

Wij hebben er weer zin in om jullie te zien en gaan weer leuke fysieke programma’s voor jullie voorbereiden!

Mochten er nog vragen zijn dan kunnen jullie altijd contact opnemen met de leiding of het secretariaat.