Vernieuwd speelterrein voor Scouting Kwintsheul tijdens 75 jarig jubilieum!

Het terrein rondom het scouting gebouw aan de Raaphorst in Kwintsheul heeft dankzij een gulle gever een metamorfose ondergaan. De afgelopen weken hebben de cliënten van ‘s Heeren Loo ‘Het Westerhonk’ en hun begeleiders een natuurlijke speel omgeving gerealiseerd met een tweetal wilgenhutten en een heuvelachtig landschap. De jongste leden (5-9) van Scouting Kwintsheul hebben hierbij afgelopen woensdagmiddag bij geholpen. Een aantal bevers en welpen hebben met hun ouders een houtsnipper pad ingereden zodat ze een bijdrage konden leveren aan hun gebouw.
Eelco en Hans, begeleiders van ‘s Heeren Loo ‘Het Westerhonk’, geven aan dat dit soort projecten uniek zijn. Ze werken veel samen met collega Jan, van Baatje grondverzet Rijnwoude, zo ook bij dit project. De cliënten vinden het leuk dat zij, naast het onderhoud op het Westerhonk, ook andere projecten hebben. Op deze projecten leren ze veel en nemen ze deel aan de samenleving waardoor ze zelfstandiger worden. In het verleden zijn enkele deelnemers zelfs doorgestroomd naar Westlandse hoveniersbedrijven.  De cliënten hebben bij de scouting het tegelpad aangelegd en helpen met aanplanten van de natuur speeltuin. Mark, voorzitter van Scouting Kwintsheul, gaf aan hier heel blij mee te zijn. Op dit vernieuwde terrein kunnen we beter het scouting spel spelen en is er zelfs ruimte om een klein houtvuurtje te maken.

Op 1 oktober bestaat Scouting Kwintsheul 75 jaar en tijdens deze feestelijke dag zullen ‘s middags de nieuwe Wilgenhutten onthuld en geopend worden. In de middag zijn er activiteiten voor de leden en in de avond is er voor alle oud leden een reünie in het scouting gebouw aan de Zwet. Tijdens de reünie is er de mogelijkheid om bij te praten, terug te blikken op 75 jaar Scouting Kwintsheul en zal er een pop-up bioscoop zijn met diverse (korte) films die in het verleden gemaakt zijn. Als je lid bent geweest van Scouting Kwintsheul ben je van harte welkom vanaf 18:00 uur (tot ongeveer 23:00 uur)!